0
خانه مقایسه کنید حساب کاربری

بررسی عوامل و نکات مختلف در انتخاب و خرید دوربین مداربسته

بررسی عوامل و نکات مختلف در انتخاب و خرید دوربین مداربسته
  • ۱۴۰۰-۸-۴
  • توسط مدیریت سایت
  • 0 نظر

بررسی عوامل و نکات مختلف در انتخاب و خرید دوربین مداربسته

با توجه به تنوع بالایی که در انواع دوربین های مداربسته وجود دارد، انتخاب سیستم مداربسته مناسب کار سختی به نظر می آید.

با توجه به تنوع بالایی که در انواع دوربین های مداربسته وجود دارد، انتخاب سیستم مداربسته مناسب کار سختی به نظر می آید.

بنابراین قبل از خرید دوربین مداربسته بایستی نکات مختلفی را مورد بررسی قرار داد تا بتوان انتخابی مناسب و هماهنگ با اهداف خود داشت.

ویژگی هایی چون برند سیستم، قیمت آن، نوع دوربین و دقت دید و... در انتخاب و خرید این سیستم تاثیر گذار است.


راهنمای خرید دوربین مداربسته


با توجه به تنوع بالایی که در انواع دوربین های مدار بسته وجود دارد، انتخاب سیستم مداربسته مناسب کار سختی به نظر می آید. بنابراین قبل از خرید دوربین مداربسته بایستی نکات مختلفی را مورد بررسی قرار داد تا بتوان انتخابی مناسب و هماهنگ با اهداف خود داشت. ویژگی هایی چون برند سیستم، قیمت آن، نوع دوربین و دقت دید آن، نوع کاربری و... در انتخاب و خرید این سیستم تاثیر گذار است .

یکی از مهمترین مواردی که در خرید سیستم مداربسته بایستی مورد توجه قرار گیرد، بالا بودن میزان کیفیت این سیستم است. در واقع کیفیت تصاویر ضبط شده در دوربین از اهمیت بالایی برخوردار است. این میزان اهمیت زمانی مشخص می شود که دوربین مداربسته بتواند خسارت های زیاد را جبران نماید.

این سیستم ها به منظور حفاظت از لوازم و تجهیزات ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرند و کاربری های مختلفی دارند. بنابراین هنگام خرید دوربین مداربسته بایستی اطلاعات کافی از این دستگاه و متعلقات آن کسب کرد تا انتخابی هوشمندانه داشت.


تاثیر نوع کاربری در انتخاب و خرید دوربین مداربسته


در انتخاب دوربین مداربسته بایستی در ابتدا نوع نیاز کاربر تعیین شود. کاربری اصلی این دوربین ها در دو نوع اصلی نظارتی و امنیتی می باشد. در کاربری امنیتی از دوربین هایی استفاده می شود که باعث افزایش امنیت در محل مورد نظر گردد. دوربین های نظارتی نیز به منظور نظارت بر نوع عملکرد افراد و یا تجهیزات استفاده می شوند.

برخی از نیازها در نصب دوربین مداربسته شامل مواردی چون خواندن پلاک ماشین ها در جلوی درب منزل، تشخیص چهره افراد، دوربین های دید در شب، دوربین هایی با قابلیت نصب در شرایط آب و هوایی مختلف و... می شود. بنابراین بایستی بین نیاز کاربر و نوع دوربین تناسب وجود داشته باشد. همچنین در خرید این سیستم ها بایستی به نوع ساختمان مانند ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و... نیز توجه نمود.

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته


تاثیر نوع تکنولوژی در خرید و فروش دوربین مداربسته


دوربین های مداربسته بر اساس تکنولوژی های آنالوگ و تحت شبکه یا IP ساخته می شوند. شرکت های سازنده دوربین مداربسته همواره به دنبال پیشرفت و افزایش وضوح در این سیستم ها هستند.

دوربین مداربسته آنالوگ به عنوان اولین و رایج ترین این نوع سیستم شناخته می شود. این نوع سیستم ها به دلیل نصب آسان، قیمت مناسب و ابعاد کوچک مناسب برای کاربری های خانگی و یا کسب و کارهای کوچک هستند.

در این سیستم ها از یک یا چند دوربین مداربسته آنالوگ، دستگاه DVR و کابل کواکسیال برای اتصال دوربین ها استفاده می شود. این نوع سیستم ها در انواع آنالوگ معمولی، HD، HD-SDI، AHD، HD-CVI و HD-TVI تولید و در بازار عرضه می شوند. هر کدام از این سیستم ها ویژگی های مختلفی دارند و تفاوت آنها در کیفیت ساخت و رزولوشن ها در تصاویر دریافتی می باشد.

در خرید دوربین مداربسته بایستی به دوربین های تحت شبکه یا IP نیز توجه داشت. در این نوع دوربین ها برای ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی به سوئیچ شبکه نیاز است. در این دوربین ها به جای دستگاه DVR از دستگاه NVR استفاده می شود که پیشرفته تر بوده و امکانات بیشتری دارد.


خرید دوربین مداربسته براساس میزان ذخیره سازی تصاویر


قبل از خرید و فروش دوربین مداربسته بایستی به این نکته توجه کرد که به منظور ذخیره سازی تصاویر دوربین ها، از دستگاه هایی مانند DVR، NVR، XVR، HCVR و... استفاده می شود. هر کدام از این دستگاه ها می توانند تعداد مشخصی از هارد را پشتیبانی نمایند.

علاوه بر این کیفیت دوربین مداربسته و حجم تصاویر دوربین و همچنین قدرت فشرده سازی دستگاه در ذخیره سازی تصاویر بر روی هارد تاثیر گذار است. بنابراین قبل از خرید این سیستم ها، بایستی دقت داشت که دستگاه چه مدت می تواند تصاویر را در خود ذخیره کند.

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

تاثیر برند و قیمت در انتخاب دوربین مداربسته


انتخاب برند مناسب در خرید دوربین مداربسته یکی از مهمترین مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد. برند تولید کننده این محصول بایستی سیستم هایی با کیفیت بالا تولید کرده و در این زمینه شناخته شده و معروف باشد.

دوربینیکو در ایران به عنوان عرضه کننده و نمایندگی فروش برندهای داخلی و خارجی میباشد. علاوه بر این دارای مشاوران متخصص و باتجربه ای است تا بتوانند مشاوره های لازم را به کاربران برای خرید این محصولات بدهند.

علاوه بر این دوربینیکو در زمینه فروش دوربین مداربسته به مشتریان گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت بلند مدت و معتبر ارائه می دهد. ضمانت نامه سیستم مداربسته به صورت کارت یا سریال در دوربین وجود دارد و یا در فاکتور فروش نوشته می شود.

قیمت دوربین مداربسته نیز از دیگر عواملی است که در خرید این محصول موثر است. عوامل مختلفی در تعیین قیمت دوربین تاثیر گذار می باشد. عواملی چون نوع سیستم و تکنولوژی موجود در آن، نوع برند، نوع دوربین و... همگی تعیین کننده قیمت دوربین هستند.


به طور کلی در خرید دوربین مداربسته بایستی به عوامل و نکات مختلفی توجه کرد تا بتوان انتخابی درست داشت. علاوه بر این پیش از خرید می توان از مشورت افراد با تجربه در این زمینه و مشاوران موجود در شرکت دوربینیکو عرضه کننده تخصصی دوربین مدار بسته نیز استفاده کرد.

0 نظر

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر میدهد.