0
خانه مقایسه کنید حساب کاربری

نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های دوربین مداربسته بیسیم

نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های دوربین مداربسته بیسیم
  • ۱۴۰۰-۷-۱۳
  • توسط مدیریت سایت
  • 0 نظر

نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های دوربین مداربسته بیسیم

از انواع دوربین های مداربسته که برای نصب آنها نیازی به سیم کشی یا کابل کشی وجود ندارد، دوربین مداربسته بیسیم است.

این نوع دوربین ها بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که شرایط کابل کشی در آنها وجود ندارد. انرژی این نوع دوربین ها نیز به وسیله باتری یا یک منبع تغذیه دائمی تامین می گردد.

دوربین مداربسته بیسیم :

از انواع دوربین های مداربسته که برای نصب آنها نیازی به سیم کشی یا کابل کشی وجود ندارد، دوربین مداربسته بیسیم است. این نوع دوربین ها بیشتر در مکان هایی استفاده می شوند که شرایط کابل کشی در آنها وجود ندارد. انرژی این نوع دوربین ها نیز به وسیله باتری یا یک منبع تغذیه دائمی تامین می گردد.

برخی از مواقع به منظور تامین انرژی این نوع دوربین ها از برق استفاده می شود و این تامین برق به وسیله سیم و کابل انجام می شود.

دوربین های بی سیم با عناوین دیگری مانند دوربین مداربسته تحت شبکه یا وایرلس نیز شناخته می شوند. دوربین های مداربسته بی سیم نصب بسیار راحتی دارند و به همین دلیل هزینه های مربوط به نصب آن بسیار کمتر از دوربین های دیگر است.

انواع دوربین مداربسته بیسیم :

دوربین های بیسیم در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه تولید و در بازار عرضه می شوند. دوربین های آنالوگ بیسیم دارای قیمت مناسبی هستند. عملکرد این نوع دوربین ها به این گونه است که سیگنال های تصویر به سیگنال های رادیویی تبدیل شده و به دستگاه DVR منتقل می شوند.

نویزهای الکترومغناطیسی و شرایط آب و هوایی مختلف می تواند بر روی سیگنال های دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ تاثیر منفی داشته باشد. این نوع دوربین ها نویز پذیری بالایی دارند در شرایط نامساعد سیگنال آنها افت دارد. به دلیل وجود این اشکالات در عملکرد این دوربین ها، طرفداران زیادی ندارند.

دوربین های تحت شبکه یا IP نوع دیگری از سیستم های مداربسته بیسیم هستند که انتقال تصاویر در آنها با استفاده از wifi انجام می شود. در واقع انتقال تصاویر و اطلاعات در این نوع سیستم ها با سرعت بیشتری صورت می گیرد و نویزهای الکتورمغناطیسی کمتر در عملکرد آنها تاثیر می گذارد.

به منظور بالا بردن برد انتقال اطلاعات در این نوع دوربین ها می توان از آنتن های مخصوص استفاده کرد. دستگاه های ضبط کننده مخصوص دوربین های دیجیتال، دستگاه های NVR هستند. در صورت عدم وجود قابلیت wifi در این دستگاه ها می توان از دستگاه اکسس پوینت بین دوربین بیسیم و دستگاه NVR استفاده کرد.

خرید دوربین مداربسته بیسیم

خرید دوربین مداربسته بیسیم


برخی از مزایای دوربین مداربسته بیسیم :

یکی از مزیت هایی که هنگام خرید دوربین مداربسته بیسیم بایستی به آن دقت کرد، وجود قابلیت تشخیص حرکت در آن است. برخی از این سیستم ها می توانند به فناوری سنسور حرکت مجهز باشند. این مزیت باعث افزایش امنیت در محل می شود. این قابلیت باعث می شود تا در صورت وجود حرکت در محیط، دوربین به صورت خودکار شروع به ضبط تصاویر کند.

یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از دوربین مداربسته بی سیم، می توان به سرعت بالا و راحتی در نصب آن اشاره کرد. هزینه های کابل کشی و داکت کشی در این نوع سیستم ها، به دلیل بی سیم بودن بسیار پایین است. علاوه بر این می توان به دو صورت منبع انرژی برای این نوع دوربین ها تامین کرد. در واقع برای دوربین هایی که که بدون باتری کار می کنند، می توان از منبع برق برای آنها استفاده کرد.

این نوع دوربین ها قابلیت ضبط صدا و نصب میکروفن دارند. علاوه بر این می توان در آنها از کارت حافظه SD با ظرفیت های مختلف استفاده کرد. همچنین این دوربین ها به چند گیرنده تصویر متصل می شوند. برای مثال این دوربین ها می توانند به موبایل متصل شده و تصاویر در آن ذخیره شوند.

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته بیسیم :

  • یکی از نکاتی که در خرید دوربین مداربسته بی سیم بایستی مد نظر داشت، میزان برد آن است. عوامل مختلفی چون مسافت دوربین تا دستگاه ضبط کننده، مکان نصب، موانع موجود میان دوربین و... در میزان برد و قدرت سیگنال ارسالی دوربین بی سیم موثر است.
  • علاوه بر این هنگام خرید این دوربین ها بایستی به قیمت دوربین مداربسته و عوامل موثر در آن دقت داشت. برند تولید کننده دوربین، ویژگی ها به کار رفته در آن و... می توانند در قیمت این سیستم موثر واقع شوند.
  • قبل از خرید دوربین های مداربسته به زاویه دید دوربین و محدوده آن توجه داشته باشید و در صورت نیاز از دوربین های چرخشی استفاده کنید. علاوه بر این در کاربرد دوربین مداربسته بایستی به کیفیت شبکه اینترنتی دقت داشت. چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل در اینترنت، در عملکرد سیستم مداربسته اختلال به وجود می آید.
  • همچنین در عملکرد دوربین های مداربسته بی سیم، باید به احتمال هک شدن آن نیز توجه نمود. در صورت هک شدن دوربین، هکر می تواند به اطلاعات و تصاویر دوربین دسترسی پیدا کند. دوربین های دیجیتال یا تحت شبکه به دلیل استفاده از سیگنال های مختلف در آنها، احتمال هک شدن کمتر است.

خرید دوربین مداربسته بیسیم

خرید دوربین مداربسته بیسیم


قبل از خرید دوربین های مداربسته به زاویه دید دوربین و محدوده آن توجه داشته باشید و در صورت نیاز از دوربین های چرخشی استفاده کنید. علاوه بر این در کاربرد دوربین مداربسته بایستی به کیفیت شبکه اینترنتی دقت داشت. چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل در اینترنت، در عملکرد سیستم مداربسته اختلال به وجود می آید.


0 نظر

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر میدهد.